Citromos- csokis emeletes torta

2016. augusztus 15. - Borbélyné M. Edit

Már régóta szemezek azzal, hogy kipróbáljam az emeletes torta készítést is. Sokat olvastam már róla, elméletben tudtam :D, de most jött el csak az idő, hogy élesbe el is készítsek egy ilyen tortát. A felső emelet végül is citromos lett, az alsó pedig csokis. Jól bevált ízeket használtam, hogy az biztosan sikerüljön. :D Az ünnepelt még csak egy éves, de azért aktívan megkóstolt minden ízt. Isten Éltessen még sokáig! ♥

dsc02876.JPG

Szóval:

Felső szint: Citromos torta piskótával.
Készítettem egy piskótát, csak úgy egyszerűen. 18 cm-es torta formát használtam, 4 tojásból elég volt a piskóta. Felvertem a tojásokat a cukorral, szintén 4 kanál cukor, egészen fehéredésig. Jöhet hozzá 4 kanál liszt, fél cs. sütőpor és mehet az előmelegített sütőbe. Tűpróba! A krém receptjét itt találjátok. A babapiskóta helyett sima piskótát használtam. Azt kétfelé vágtam, és megtöltöttem a lapokat a krémmel. Majd a rolettiket méretre vágtam, és a krémmel bevontam a tortát, úgy ragasztottam rá azokat.

Alsó szint: Klasszikus csokis torta
A receptet itt olvashatjátok.
Szintén bekentem krémmel az oldalát is a tortának, majd arra ragasztgattam a rolettiket, amiket előtte méretre vágtam.

Összeállítás:
A csokis tortán megjelöltem, hogy hova kerül majd a felső szint. Körbe rajzoltam a sütőformát. Lemértem a torta magasságát, és ennek megfelelően méretre vágtam 6 db saslik pálcikát. De a hurka pálcika is teljesen jó. Beleszúrtam 5 helyre kör alakba a kis tortán belülre a pálcákat, majd egyet még középre. Vásároltam a süteménykarton papírt, 18 cm átmérőjűt, és a citromos tortát rá is tettem. Majd mikor a pálcikák is a helyén voltak már, akkor rátettem a kis tortát a nagyobbra. (És izgultam, hogy minden rendben legyen...) Ezután még díszítettem tejszínhabbal és csokihabbal valamint a marcipánt és a cukrokat sem felejtettem le róla.
Az eredmény nem maradt el...

dsc02872.JPG

oleles.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr7210411784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása