Esterházy- torta

2016. október 09. - Borbélyné M. Edit

Névnapi kívánság volt egy diós torta, ezért az Esterhézy mellett döntöttünk. Nem csalódtunk! Gyönyörű torta, isteni ízvilág, könnyed krém, sok-sok dió, és mutatós dekoráció a tetején. Írom is a receptet! Jó munkát vele! Szívből ajánlom! <3

dsc03141.JPG

Hozzávalók egy 24 cm-es tortaformához:

Piskóta:
- 8 tojás
- 8 ek. kr. cukor
- 2 ek. darált dió
- 8 ek. liszt
- fél cs. sütőpor

Krém:
- 4 dl tej
- 3 ek. kr. cukor
- 1 kiskanál vanília kivonat vagy 2 cs. van. cukor- 8 tojás sárgája
- 50 dkg kocka margarin
- 20 dkg dió minimum
- 20 dkg porcukor

Tetejére:
- 2 tábla fehér csoki
- 5 kocka étcsoki
- 2 dl habtejszín
- 1 cs. habfixáló

A piskótához felvertem a tojás fehérjéket. Majd a sárgákat a cukorral egy külön tálban összeturmixoltam. A sárgás részhez hozzá adtam a lisztet és a sütőport, és spatulával, kézzel összekevertem. Majd végül a fehérjével lazítottam, azt is kézzel kevertem hozzá. Előmelegített sütőbe betettem a tészta felét (sütőformában), majd tűpróbáig sütöttem. A tészta másik felével is ugyanígy jártam el. Végül hűtöttem és mind a kettő piskótát még két részre vágtam.

Krémhez a tojásokat ketté választottam, majd a tejet a cukorral, a vanília kivonattal vagy van. cukorral felforraltam, hozzá adtam a tojássárgákat. Kevertem először forralásig, szép sárga lett a krém színe. Majd kis lángon kevertem, kevertem, sokáig. Ne ijedjetek meg, lassan áll össze sűrű krémmé. Ki kell hűteni.
Felvertem a margarinokat. Én meg szoktam melegíteni a mikróba egy kicsit, és így habosítom fel a robotgéppel. Majd hozzá adtam a tojásos krémet, a porcukrot és a diót, és jól összeturmixoltam.

Összeállítottam a tortát.
1. Egy lap alulra.
2. Krémmel megkentem. (1/4 részt használtam fel)
3. Következő lapot rátettem.
4. Krém jött megint.
5. Még egy piskóta lap.
6. Utolsó krémes réteg.
7. Utolsó piskóta lap. Érdemes leegyenesíteni a piskótát. 88. A torta tetejére olvasztottam vízgőz felett fehér csokit, azt ráöntöttem a tortára. Majd fekete csokit is olvasztottam. Azt habzsákba tettem és csiga vonalat rajzoltam a még puha fehér csokiba. Fogpiszkálóval középről indulva kihúztam, hogy mintás legyen a torta teteje. A szélét krémmel és habtejszínnel díszítettem. (A tejszínt a fixálóval felvertem. )
9. A torta oldalát is krémmel díszítettem.

 eszterhazy_minta.jpg

A torta mintájának készítési lehetőségeit itt láthatjátok. Én a csiga vonalasat választottam.

dsc03142.JPG

Ilyen lett a teteje. :)

Az íze nagyon finom, a sok margarin ellenére nem túl margarinos ízű. Csak ajánlani tudom!

oleles.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr9411782947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása