Barackos- vanília krémes torta

2016. szeptember 13. - Borbélyné M. Edit

Még tart a barack szezon, így mi mást készíthetnénk, mint valami fincsit ebből a gyümiből. A vanília krémmel kiválót alkotnak. Ezt is korábban sütöttem meg, de ettől még szívesen ajánlom figyelmetekbe!

barackos-_van_kremes.jpg

Készítettem egy piskótát 7 tojásból. Felvertem a tojásokat fehéredésig a cukrokkal, 7 kanál kr. cukor és 1 cs. vaníliás cukor. Tettem hozzá 7 kanál lisztet és sütőport, jól összekevertem. Majd beleöntöttem a kapcsos torta formába, és a sütőbe betettem a tésztát sülni. (A sütőt előtte bemelegítettem.) Mikor kész lett, hagytam kihűlni. (Tűpróba!)  Ha kihűlt, ketté vágjuk.

Hozzávalók a vanília krémhez: (Kiskukta-féle krém)
20 dkg cukor
2 evőkanál víz
2 evőkanál tej
3 csomag vaníliás cukor
3 tojás
1,5 evőkanál liszt
20 dkg vaj
1 rúd vanília kikapargatott magjai (vagy aroma)

+ barack, minél több annál jobb. Én felhasználtam 6 dbot.

A krémhez egy edénybe kimérjük a cukrokat és a lisztet, hozzáadjuk a vizet és a tejet meg a tojásokat. Egy kézi habverő segítségével állandó kevergetés mellet, lassú tűzön sűrű péppé főzzük pár perc alatt. Kihűtjük (közben többször átkavarjuk) és a puha margarint kihabosítjuk kézi robotgéppel majd kisebb adagokban a kihűlt krémhez adagoljuk és alaposan összekeverjük. Végül a megmosott, felszeletelt, meghámozott barackot belekeverjük a krémbe. Pici krém maradjon a tetőre díszítésnek.

 Összeállítása egyszerű: piskóta+ krém+ piskóta+ krém+ díszek

Én egy egyszerű díszítést választottam. Egy kicsit ki ütötte a vaj a krémet, ennek okát még nem tudom. De ez az ízén nem változtat. Próbáljátok csak ki!

oleles.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr7711684679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása