Hamis Oroszkrém torta

2016. szeptember 28. - Borbélyné M. Edit

Ennek a tortának a története, hogy epres ízvilágot szerettem volna sütni. Úgy készültem, hogy a fagyasztónkban megtalálható a nyár egyik kedvenc gyümölcse, az eper. Azonban, mire körülnéztem a fagyiban, csak nagyon kevés eper állt a rendelkezésemre, a boltból már nem tudtam hozzá vásárolni. Így maradt a pudingos- tejszínhabos verzió, egy pici eperrel dúsítva.
A torta egyébként két szülinaposnak készült, egy tűzoltó kedvelő 3 éves Kisfiúnak és a 30. évébe lépő Anyukájának. ♥ A piskóta még meglepetést is rejtett... ;) Ezúton is Isten Éltessen még sokáig Benneteket!

dsc03065.JPG

Piskóta:
Készítettem egy piskótát 7 tojásból. Felvertem a tojások sárgáját fehéredésig a cukrokkal, 7 kanál kr. cukor és 1 cs. vaníliás cukor. És felvertem a tojás fehérjéket is egy külön tálban. Tettem a sárgához 7 kanál lisztet és sütőport, jól összekevertem, kézzel, végül a fehérjével lazítottam. Azt is kézzel kevertem össze. Majd beleöntöttem a kapcsos torta formába, és a sütőbe betettem a tésztát sülni. (A sütőt előtte bemelegítettem.) Mikor kész lett, hagytam kihűlni. (Tűpróba!)  Ha kihűlt, ketté vágtam.

Krém:
- 1 cs. vaníliás puding
- 4 dl tej
- cukor a pudingba ízlés szerint
- 1 ek. liszt
- 5 dl habtejszín
- 2 cs. habfixáló
- esetemben maradék eper ;)

Meglepetéshez: gumi cukor

A pudingot elkészítettem a tejjel, lisztel, cukorral. Kihűtöttem.
Felvertem a tejszínhabot a habfixálóval. A felét félre tettem, a másikba bele kevertem a kihűlt pudingot és a kevéske epret.

Összeállítás:
A piskóta alsó lapját betöltöttem a krém felével.
A piskóta felső részének a közepén vágtam egy nagyobb lyukat. Abba tettem be a gumi cukrokat. Majd egy kis kalapot tettem rá a kivágott piskótából kifaragva. Lefedtem krémmel, majd díszítettem a tortát a félre tett habtejszínnel. Marcipán virágokat, tűzoltó autót és gyöngyöket használtam még.

orosz_krem_hamis-_belseje.jpg

Íme a torta belseje a gumi cukrokkal. :)

Szívesen ajánlom; finom, krémes, nem túl édes desszert, ami nagyon mutatós. A meglepetés pedig izgalmassá teszi a tortát.

oleles.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr4611749287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása