A klasszikus csokis torta

2016. július 27. - Borbélyné M. Edit

A csokit mindenki szereti. Vagy legalábbis majdnem mindenki. Mi viszont nagyon szívesen fogyasztjuk, így sokszor készül csokis torta. Nekem ez a recept jött be, egy klasszikus, főzött krémes változat. A piskóta variálható, és persze gyümölcsöt is lehet hozzá adni. De így önmagában a krém is fenséges... Kértek egy szeletet belőle?

csokis4.jpg

Egy kakaós piskóta az alapja, amit a kedvenc csokis krémemmel készítettem el. 

Hozzávalók:
Piskótához: 7 tojás, 7 ek. kr. cukor, 1 cs. van. cukor, 7 ek. liszt, 1 cs. sütőpor, kakaó por
Krémhez:  4 tojás, 1 ek. kakaó port, 20 dkg kr. cukor, 10 dk étcsoki, 25 dkg margarin
Díszítéshez: 1 cs. habfixáló, 2 dl habtejszín, gyöngyök

Készült egy fincsi, kakaós piskóta, 7 tojásból. Felvertem a tojásokat fehéredésig a cukrokkal, 7 kanál kr. cukor és 1 cs. vaníliás cukor. Tettem hozzá 7 kanál lisztet és sütőport, jól összekevertem. Végül kakaó port szórtam bele, úgy két evőkanállal. Majd beleöntöttem a kapcsos torta formába, és a sütőbe betettem a tésztát sülni. (A sütőt előtte bemelegítettem.) Mikor kész lett, hagytam kihűlni. (Tűpróba!)

A tojásokat a cukorral és a kakaó porral folyamatosan kevergetve, gőz felett elkezdtem olvasztani. Mikor már kellően meleg volt és összefőtt, akkor hozzá adtam az előre feldarabolt étcsokit. Tovább főztem. Folyamatosan kevergetem!! Akkor jó, ha már a krém maga is gőzölög és érezni lehet a csoki kellemes illatát. Az állaga folyékony marad, csak a hűlés során fog megkeményedni, összeállni. Mikor lehűlt, teljesen!, akkor habosra kevertem a margarinnal. A margarin és a krém hőmérséklete közel azonos legyen! Ez az adag egy 20 centis torta formához elég, én dupla adagot szoktam készíteni. De legalább másfél szerest... Felvertem még egy kis, 2dl- nyi habtejszínt 1 cs. habfixálóval.

A piskótát elvágtam 3 részre, megtöltöttem a krémmel a lapokat. A tetejét és az oldalát is díszítettem a maradék krémmel és a habtejszínnel. Így sikerült! Igazán ízletes torta... Nagy kedvenc.

Az eredeti krém receptjét a tortabirodalom oldalán láttam.

oleles.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr648917598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása