Citromos álom

Sütés nélkül

2016. július 31. - Borbélyné M. Edit

Ezt a habkönnyű, kevésbé édes, de annál finomabb desszertet azoknak ajánlom, akik szeretik a citrom hűsítő ízét élvezni ezekben a forró napokban. A lágy tejszínhab könnyűvé varázsolja a babapiskótát, a citrom pedig savanykássá teszi a desszertet. Hűsítő és még elkészíteni is egyszerű!

dsc02720.JPG

Én egy kör alakú tortaformában készítettem el, de bármilyen formájú tál megfelel hozzá.

Hozzávalók:
-1 vagy 2 db citrom, ízlés szerint + 1 db a díszítéshez
- porcukor, ízlés szerint
- 2 doboz tejföl
- 0,5 dl hulala habtejszín (de másmilyen tejszínhab is megfelelő lehet)
- 3 cs. habfixáló
- 3 cs. babapiskóta

A habtejszínt keményedésig felvertem a habfixálókkal, majd hozzá adtam a tejfölöket, és turmixoltam egyet rajta. Beleöntöttem 1 citrom facsart levét, és egy kicsit reszeltem is a héjából, utána porcukrot is adtam a krémhez. (Kb 1 kiskanállal.) Jól összekevertem. Hagytam állni a krémet (többek között mert közben lefürdettük a gyerekeket.) Ha valaki szeretné, még tegyen hozzá több citromot és annyi porcukrot, amennyit kíván.

A tortaforma alját és oldalát babapiskótával kiraktam. Rálapátoltam a krém felét, majd befedtem megint a babapiskótával. A maradék krémmel még befedtem a piskótákat, majd díszítettem a tetejét. Végül egy éjjelre betettük a hűtőbe. Másnap kiválóan fogyasztható! Nagyon jól esett ebben a melegben...

dsc02722.JPG

Nekem így sikerült a teteje, de bárhogy lehet dekorálni.

oleles.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr568925816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása