Almás- fahéjas torta

2016. szeptember 19. - Borbélyné M. Edit

Finom őszi torta receptjét mutatom most, bár még tavaly készült a Kisfiam keresztelője alkalmából. Az alma és a fahéj jó párosítás mindig, a tejszínhab pedig könnyeddé teszi az egész "költeményt". Egy egyszerű torta, kevésbé édes mégis igazán finom. Kóstoljátok meg bátran!

almas-fahejas-tejszinhabos.jpg

Készült egy egyszerű piskóta. Felvertem a tojásokat (7et) a cukorral, ( 7 kanál cukorral), fehéredésig mixeltem. Hozzáadtam a 7 kanál lisztet és a sütőport. Kevertem egyet rajta, beletettem a sütőformába. Előmelegített sütőbe megsütöttem a tésztát. (Tűpróba.) Ha kihűlt, szeleteltem 2 részre.

Krém:
min. 50 dkg alma, de kinek- kinek ízlése szerint
2 csomag főzős vanília pudingpor (40 gr)
4 dl víz
cukor, őrölt fahéj ízlés szerint
5 dl habtejszín

Az almákat meghámozzuk, majd lereszeljük. 2 dl víz társaságában a cukorral és fahéjjal – amit ízlés szerint adagolunk -, feltesszük párolódni. A pudingport elkeverjük a maradék 2 deciliter vízzel, majd a puha almához keverjük és gyakorlatilag besűrítjük az almakrémet. Egyik felét még melegen az alsó réteg piskótára terítjük, majd ismét egy réteg piskótát rakunk a tetejére és mehet a maradék almakrém. Hagyjuk egy kicsit hűlni, akár az ablakpárkányon. Ahogy hideg lesz a krém, gyakorlatilag meg is dermed.

A habtejszínből a legjobb, ha állati eredetűt használunk (pl. zacskós oké), mert annak van az igazi íze…ez esetben szükségünk lesz habfixálóhoz.
Szóval habbá verjük és rásimítjuk az almás rétegre.

Tetejére habcsúcsokat nyomunk és picit a hűtőben is hűtjük, díszítjük.

Az eredeti receptet a Nassolda oldalán láttam.

oleles.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr1411723205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása