Csoki torta

2016. augusztus 22. - Borbélyné M. Edit

Van aki szereti a csoki a tortát?? Igen?? Akkor itt egy újabb finomság, amit egyszerűen, fondanttal díszítettem még a kislányom első szülinapjára. A receptet lejjebb találjátok!

csokis_torta_1.jpg

Recept a következő:

Kakaós Piskóta:

- 6 tojás

- 6 ek. liszt

- 6 ek. kr. cukor

- 1 cs. van. cukor

- 1/2 cs. sütőpor

- 2 ek. kakaópor

Előmelegítem a sütőt. A tojásfehérjéket külön felverem, keményedésig. A sárgáját a cukrokkal összemixelem, majd hozzáadom a maradék száraz elemeket. A fehérjét hozzákeverem spatulával, óvatosan a többi hozzávalóhoz. Sütőformába teszem, azt kibéleltem korábban még sütőpapírral. Én a kapcsos formákat szeretem. Tűpróbáig sütjük 180o-on. Ha elkészült, kihűtjük. 3 lapra vágom.

 

A csoki krémhez:

- 5dl tejszín

- 30dkg kr. cukor

- 20dkg kakaó

- 50dkg vaj

A krémhez a tejszínt a cukorral felforralom(110-120 fokosnak kell lennie, ezt körülbelül 5 perces forralással érem el ). Hozzákeverem a kakaót, majd amikor sima, bársonyos a krém és még meleg, hozzáadom a vaj harmadát. Hagyom teljesen kihűlni. A maradék vajat habosra keverem. Hozzáadom a csokis keveréket, majd a robotgép legmagasabb fokozatán összedolgozom, amíg teljesen egyneművé nem válik. A krémből 5-6 evőkanálnyit félreteszek a díszítéshez. A többit 3 részre osztom és betöltöm vele a lapokat. Az utolsó lapnál úgy kenem a krémet, hogy a torta oldalára is jusson belőle.

Forrás: http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/csokoladetorta/

Én dupla krémmel készítettem, nekem az eredeti receptben előírt mennyiségű krém nagyon kevésnek bizonyult, száraz lett volna a torta, úgyhogy dupla mennyiséget készítettem először. Azóta már többször is használtam a krémet, és a leírt arányok lettek a nyerők.

Tetszés szerint díszítjük!

oleles.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr3111356780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása