Puncsos- vaníliás torta fondanttal

2016. június 01. - Borbélyné M. Edit

Ez a torta leginkább a külseje miatt érdekes, mert itt használtam először fondantot a dekorálásra. Nem volt egyszerű, de meg lett az eredménye. Maga a torta krémje "csak" puding volt, így az tényleg bárki számára elkészíthető. Hozzám a tejszínhabos díszítések közelebb állnak, de igyekszem a torta burkolást is kiismerni, amennyire csak lehet.
Íme az első burkolt tortám:

puncsos-vanilias-_fondantos_torta.jpg

Tehát a piskóta egy alap piskóta volt. Recept itt. 3 részre vágtam.
Tölteléknek készítettem egy puncs és egy vanília pudingot. Csak olyan egyszerűen, mint ahogy a pudingok készülnek, DE tettem mindegyikbe 2-2 ek. lisztet, hogy feltétlenül sűrű maradjon és ne folyjon szét a betöltés után. A tortát végig egy kapcsos torta formába tartottam. Elkészült a puncsos puding, az alsó piskóta lapra rá is öntöttem. Majd megvártam amíg megdermedt. Mikor kihűlt, rátettem a középső lapot, majd elkészítettem a vaníliás pudingot. Azt is kihűtöttem és jöhetett rá a felső piskóta. Fontos, a burkolt tortáknál nagyon fontos, hogy a legfelső lap sima, egyenletes legyen, ezért még a pudingra való ráhelyezés előtt lefaragtam. Én még egy kis időre a hűtőbe tettem, biztos, ami biztos, és csak ezt követően vettem le a torta gyűrűt. Majd jöhetett a burkolás!
Kinyújtottam a fondantot porcukron, ami már egy napja szobahőmérsékleten volt. Én boltban vásároltam, elsőre így is örültem az eredménynek. (Korábban tényleg nem találkoztam még ehhez fogható dolgokkal sem...!)  Nem volt egyszerű még így sem a kinyújtása, de azért sikerült. Ennél nehezebben csak a tortára helyezés ment. Voltak benne hibák, amiket jótékonyan elrejtettem... ;) Így sikerült.

oleles.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr418766874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása