Epres gyümölcstorta

2016. június 05. - Borbélyné M. Edit

Még mindig tart az eprek szezonja, ezért egy könnyen elkészíthető, de mutatós tortát írok le. Négyzet alakú piskótával elkészítve sütinek is kiváló. Minél több gyümölcs van a tetején, annál finomabb! Kóstoljátok csak meg!

epres-van_pudingos.jpg

Ez a torta egy zsúrtora volt, 6, maximum 8 szelet jött ki belőle. Ennek megfelelően írom az arányokat.

A piskóta hozzávalói:
4 tojásból,
4 ek. lisztből,
4 ek. cukorból,
egy cs. vaníliás cukorból,
egy csipet sóból,
egy fél cs. sütőporból és
két ek. kakaóporból készült.
Először a tojást a cukrokkal fehéredésig vertem, majd hozzá adtam a lisztet és a sütőport. Kevertem rajta egyet a mixer géppel, majd a kakaóval még egyszer átdolgoztam. Beletettem a kapcsos formába és betoltam az előmelegített sütőbe. Majd tűpróbáig sütöttem és kihűtöttem.

Krém hozzávalói:
3 dl tej
1 cs. vaníliás puding
2 ek. cukorfél ek.  liszt
20 dkg eper vagy bármilyen más gyümölcs
1 cs. zselatin por
2 dl víz

Krémnek egy egyszerű vaníliás pudingot készítettem. Forralásig főztem a tejet az összetevőkkel, majd ráöntöttem a kihűlt piskótára. Kis idő múlva, rátettem a megmosott, felszeletelt epret. Felforraltam a vízben egy cs. zselatin port, majd kevergetve hűtöttem és rátettem az eprekre. Tejszínhabbal is lehet tálalni, de nélküle is nagyon finom!

oleles.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr728782606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása