Oroszkrém torta

2016. július 22. - Borbélyné M. Edit

Sokak kedvence az oroszkrém torta. A maga egyszerűségével és letisztultságával a könnyebb torták közé sorolnám. Bár nekem, személy szerint, az ízvilága nem a legkedvesebb, de szívesen elkészítem bárkinek.

oroszkrem_torta.jpg

Hozzávalók a piskótához:

  • 7 tojás
  • 7 evőkanál cukor
  • 7 evőkanál liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 teáskanál vanília aroma vagy 1 cs. van. cukor

A krém hozzávalói: 

  • 1 csomag (40g) vaníliás pudingpor
  • 3,5 dl tej
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál vanília aroma vagy 1 cs. van. cukor
  • 5 dkg mazsola
  • 3 cl rum vagy 1 teáskanál rumaroma
  • 5 dl tejszín
  • 2 csomag habfixáló
  • 1 teáskanál zselatin

 

A tojásokat a cukrokkal vagy az aromával fehéredésig turmixolom. Hozzá keverem kézzel! a lisztet és a sütőport. A sütőt előmelegítem közben. Egy kapcsos torta formába teszem a tésztát és tűpróbáig sütöm. Mikor kihűlt, ketté vágom a piskótát.

Elkészítem a pudingot a cukorral, a tejjel és az aromával vagy a van. cukorral. Szépen felforralom, majd hagyom hűlni.
A mazsolát megmosom, lecsöpögtetem. Az eredeti receptben 1 dl vízben fel is forralják, én ezt kihagytam és csak úgy nature tettem a krémbe a gyümölcsöt. Szuper volt így is. A habtejszínt a fixálóval felverem jó keményre. Hozzá keverem a mazsolát, de előtte egy picit kiveszek a habból a díszítéshez. Elég lesz kb. 5-7 kanálnyi hab. Kb. 2 kanálnak megfelelő habhoz keverek kakaó port is.
A zselatint is elkészítem. Forralt vízbe kevergetem a port, majd 2-3 percig hagyom hűlni.
Végül mindent egy nagy tálba teszek és összekeverem. Ne hagyjuk ki a rumaromát!

Összeállítom a tortát. Alulra kerül a piskóta, rá a krém fele, majd a piskóta másik fele, és azt lefedem a maradék krémmel. A tetejét és az oldalát díszítem a képen látott módon.

Az eredeti receptet a mindmegette oldalon láttam.

oleles.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr988907658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása