Vanília pudingos- rumos torta

Szintén egy korai próbálkozás...

2016. május 11. - Borbélyné M. Edit

Sziasztok!

Ezt a tortát még jóval korábban készítettem, kevés tapasztalattal és "rutinnal". Először használtam fondantot is, melyet akkor még én készítettem. Ezek meg is látszanak a végeredményen. Azonban az íze szuper volt, elfogyott mind.... ;)

van_pudingos-rumos_torta.jpg

Recept:

Készítettem egy egyszerű, hat tojásos,rumos piskótát.

Piskóta:

6 tojás, 6 ek. liszt, 6. ek. cukor, kicsi só, fél cs. sütőpor, 2 cs. van, cukor, ízlés szerint rum, vagy rumaroma. A tojást és a cukrokat összekeverem egy tálban, és fehéredésig verem géppel, ez legalább 10 percig tart, majd a többi összetevőt kézzel hozzákeverem.

Lehet külön is felverni a tojás két részét, akkor fehérjét keményedésig turmixolom, a sárgáját a cukrokkal összekeverem géppel, KÉZI lapáttal hozzákeverem a fehérjés anyagot, majd hozzáforgatom a maradék száraz alapanyagot is. Nagyon kell figyelni, hogy jól elkeverjük a dolgokat. Lehetőleg ne törjön össze a fehérje!

Ha kész van, kapcsos tortaformába öntöm az anyagot, és előmelegített sütőben megsütöm. Tűpróbát szoktam alkalmazni, hogy a belsejét is meglessem a piskótának.  Ha kihűlt, két részre vágom a piskótát.

Krém:

1 cs. vanília puding, 0,4 dl tej, 1 ek. liszt, cukor ízlés szerint.

0,5 dl tejszínhab, 2 cs. habfixáló

Vanília pudingot elkészítem. Azért teszek bele egy kanál lisztet, h feltétlenül megszilárduljon, véletlenül se folyjon el a puding. Kihűtöm teljesen. Felverem tejszínhabot a habfixálókkal. Ha már teljesen kihűlt a puding, összekeverem a tejszínhab felével. A másik részét elteszem a díszítéshez. Megtöltöm a krémmel a piskótát. Egy kicsit állni hagyom, majd ízlés szerint díszítem a maradék krémmel. Itt fondanttal próbálkoztam. Magam készítettem, de nehezen ment, így azóta boltban vásárolom, ha használok.

oleles.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ferdepiskota.blog.hu/api/trackback/id/tr48701952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása